سفارش تبلیغ
صبا ویژن

لایحه جدید، شاهکار جدید!

ارسال‌کننده : مریم در : 86/8/19 2:10 عصر

سلام

این روزها لایحه ی حمایت از خانواده سر و صدای زیادی توی محافل مختلف از کلاس های حقوق گرفته تا آرایشگاه ها ایجاد کرده.البته فکر نمی کنم عده ی زیادی از زنهای جامعه ی ما (اعم از تحصیل کرده و نکرده) از مفاد این لایحه خبر داشته باشند.درسته که اسمش حمایت از خانواده است و خودم شخصا مخالف اینم که اسم زن مترادف خانواده باشه ولی تو این لایحه که هیچ بعید نیست به تصویب برسه خیلی تصمیمات مهمی برای زنها گرفته شده.

شاید بگید که این نوشته برخواسته از احساسات منه ولی حقیقته و مواد مورد اشاره قرار گرفته تنها یه گوشه ی کوچیک از اشکالات این لایحه است.

ماده 23 لایحه: اختیار همسر دائم بعدی، منوط به اجازه دادگاه پس از احراز توانایی مالی مرد و تعهد اجراء عدالت بین همسران می باشد.

تبصره ـ در صورت تعدد ازدواج چنانچه مهریه حال باشد و همسر اول آن را مطالبه نماید، اجازه ثبت ازدواج مجدد منوط به پرداخت مهریه ی زن اول است.
1. همسر دائم بعدی:
بعدی یعنی تا چند نفر؟یک ، دو،سه و...

2. منوط به اجازه ی دادگاه: فرض کن یه روز صبح از خواب بلند می شی دلتم خوشه که همسرت هیچ وقته هیچ وقت بهت خیانت نمی کنه.بعد از ظهر که آقای عزیز با یه جعبه شیرینی می یاد خونه ازش می پرسی که عزیزم شیرینی برای چی؟ ایشون هم جواب می ده به سلامتی تو عزیزم اجازه ی ازدواج مجدد از دادگاه گرفتم. واقعا فکر می کنید که قاضی مرد دادگاه چقدر می تونه یه زن و احساسات و کرامتش رو درک کنه؟ و ...

راستی اصلا ملاک دادگاه برای اجازه چیه؟ توی قانون حمایت از خانواده ی قبلی که توسط شورای نگهبان غیر شرعی اعلام شد (به دلیل مُتِجَوِّو بودن بعد از انقلاب) شرایطی رو که با حصول آنها به مرد اجازه داده می شد زن دوم بگیره ذکر شده بود.اما حالا چی؟

 

3. احراز توانایی مالی: از این به بعد از هر پسر مدرسه ای سوال کنی که علم بهتر است یا ثروت؟ جواب می ده : خوب معلومه ثروت چون اگه پول داشته باشم دادگاه بهم اجازه می ده چند تا زن بگیرم. در ضمن لازمه دختر خانومها ملاکشون رو در مورد پول دار بودن همسر آیندشون حتماً تغییر بدن.چرا؟ فرمولش خیلی ساده است: شوهر پول دار تر= هووی بیشتر!

4. تعهد اجرای عدالت: فکر کنم خودتون اون آِیه ی شریف و معروف قرآن کریم رو درباره ی اجرای عدالت بین همسران بدونید. عدالت چیه؟ دادگاه چه جوری می خواد عدالت رو که یه امر درونیه احراز کنه؟ تعهد به اجرای عدالت؟ یعنی قراره برای تمام کسایی که ازدواج مجدد می کنند یه مراقب بزارند که نظارت بر اجرای تعهد داشته باشه؟ ضمانت اجرای عدم رعایت عدالت چیه؟ دادگاه دیگه به آقای عزیز اجازه نمی ده که زن سوم اختیار کنه؟ حتما جلوی اسم این جور مردها ضربدر می زنند تا بعداً از نمره انضباطشون کم کنند.

5. اجازه ی ثبت ازدواج دوم: شوهره با اجازه ی دادگاه زن دوم رو می گیره مهریه ی قدیمی ها که چیزی نمی شه جدیدی ها هم که قسط بندی می شه حالا زن اول تا بره مهریش رو بگیره کفن پوسونده، همسر عزیزش هم با زن دوم شایدم سوم ،چهارمش خوشه.اجازه ی ثبت؟ عدم اجازه ی ثبت به نفع کیه؟ معلومه مرد! چون اگه ازدواجش ثبت نشه آثار قانونی بر اون بار نمی شه یعنی زنش نمی تونه درخواست الزام به نفقه کنه یا مهریش رو اجرا بزاره( البته به تبعش نمی تونه دادخواست الزام به تمکین بده ولی باز هم می صرفه)

ماده 25: وزارت امور اقتصادی و دارایی موظف است از مهریه های بالاتر از حد متعارف و غیر منطقی با توجه به وضعیت زوجین و مسایل اقتصادی کشور متناسب  با افزایش میزان مهریه به صورت  تصاعدی در هنگام ثبت ازدواج مالیات وصول کند. ...

مالیات رو از کی می گیرند؟ مهریه از اموال زنه، درسته؟

این مواد گوشه ای از هزاران بود.اما می رسیم به فصل ششم:مقررات کیفری

(لطفا یکی پاشه چراغ رو خاموش کنه تا یه ذره به حال بدبختی خودمون گریه کنیم!)

قانونگذار ما که ادعای پایبندی به موازین اسلامی رو داره برای مردی که زنش رو بزنه همون قدر مجازات تعیین می کنه که برای مردی که توی یه نزاع خیابونی یه مرد دیگه رو بزنه. تازه بگذریم از اینکه زن باید چه جوری بره صدماتی که بهش وارد شده رو ثابت کنه. مردها هم که خوب می دونند چی کار کنند.ضربه رو به سر زن وارد می کنند که آثارش کمتر می مونه بعدم اینقدر این کار رو ادامه می دن که زن از خونه بره.بعد هم حکم عدم تمکین زن رو می گیرن به همین راحتی.

تو این لایحه هیچ مجازاتی برای مردی که زنش رو بزنه در نظر گرفته نشده در حالیکه امروزه در بسیاری از کشورهای اروپایی (بلاد کفر رو می گم ها!) مجازات مردی که زنش رو بزنه بسیار سنگین تر از مردیه که یه مرد دیگه رو بزنه.

ماده 44: چنانچه مردی بدون ثبت در دفاتر رسمی اقدام به ازدواج دایم، طلاق، فسخ و رجوع نماید، ضمن الزام  به ثبت واقعه، به پرداخت مبلغ بیست میلیون تا یک صد میلیون ریال جزای نقدی و یکی از محرومیتهای اجتماعی متناسب محکوم می شود. 

به نظرتون نمی صرفه این کارها رو بکنی؟ نمی صرفه بدون اجازه ی دادگاه بری زن دوم بگیری،ثبت هم نکنی،اگر هم یه روز لو رفت بین دو تا ده میلیون بدی؟ من اگه مرد بودم حتما این کار رو می کردم. تازه مطمئن باشید قاضی هم بیشتر از پنج میلیون نمی بُرِّه چون خودشم یه مرده!

پیشنهاد می کنم حتما متن این لایحه رو مطالعه کنید به عنوان یه زن که شاید یه روز تو آینده سر و کارش به این لایحه ی امروز و قانون فردا بیفته!

 

 ببخشید که طولانی شد.




کلمات کلیدی :

نفرین مرد نبودن!

ارسال‌کننده : مریم در : 86/8/16 2:20 عصر

نمی دونم تا به حال چند بار براتون پیش اومده که موقع جستجو در اینترنت با تبلیغات هرزه نگاری برخورد کندید.

صحبت سر کثیف بودن صنعت هرزه نگاری نیست.

چند وقت پیش موقع جستجو در مورد موضوع تحقیقم(هرزه نگاری از کودکان) پنجره ای حاوی پیام تبلیغاتی روی مانیتور من باز شد .

حدث می زنید موضوعش چی بود؟

استفاده جنسی از زنان

 ساعتی یک یورو!

پ.ن.1. بعدش من برای یک ساعت به طور مداوم گریه کردم.

پ.ن.2. هرزه نگاری به معنای تهیه ی تصاویر مستهجن می باشد.

 




کلمات کلیدی :

یادش گرامی

ارسال‌کننده : مریم در : 86/8/8 11:59 صبح

واقعا هیچی ندارم که بگم

تا خبر رو شنیدم بغض گلوم رو گرفت

دست خودم نبود اشکهام همین جوری می اومد

قیصر امین پور از این دنیا رفت.از بین کسایی که هنوز بانگ رودرود شعری برای جنگ رو فراموش نکردند.

به قول خودش:

موجیم و وصل ما از خود بریدن است

ساحل بهانه ایست،رفتن رسیدن است.

برای شادی روحش صلوات!




کلمات کلیدی :

<      1   2   3      >