سفارش تبلیغ
صبا ویژن

اندر باب اعتماد به جوانان

ارسال‌کننده : مریم در : 86/8/2 9:55 صبح

چند روز پیش داشتم طبق معمول ساعت 4 خسته و کوفته از دانشگاه بر می گشتم.یه خانوم پیری توی اتوبوس کنارم نشسته بودند.ایشون از من پرسید که می خوام برم پل مدیریت کدوم ایستگاه پیاده بشم؟

گفتم ایستگاه آخر.بعدش پرسیدم: کجای پل مدیریت می خواین برید؟

جواب دادند:بانک پارسیان.یه ذره فکر کردم دیدم من صد دفعه سرتاسر پل مدیریت رو گز کردم ولی بانک پارسیان ندیدم.گفتم:خانوم ببخشید می شه آدرستون رو ببینم.آدرس نوشته بود خ سعادت آباد نرسیده به پل مدیریت.گفتم که خانوم این بانک توی مدیریت نیست باید پیاده که شدید از کوچه ها برید تا به خود خ سعادت آباد برسید.خانوم سالمند گفت من چه جوری برم گم می شم و این جور حرفها .منم گفتم با من بیان ،منم مسیرم همون طرفه.

دیگه داشتیم به توافقات نهایی با خانومه می رسیدیم که نزدیک ایستگاه یه خانوم پیر دیگه که در عرض ما روی صندلی های اون دست نشسته بود (و البته حتی سواد نداشتند آدرس نوشته شده رو بخونند) گفتند:با این نری ها!هیچی حالیش نیست.می ری گم می شی.بشین من خودم می برمت اونجا.

من رو می گی شوکه.دهنم باز مونده بود .خانوم پیر شماره 2 همین جوری داشت می گفت که دیگه آره این جوونا آدرس بلد نیستند که هیچ جا رو نمی شناسند.اینم الکی می گه بیا خودم می برمت بانک پارسیان پل مدیریت.خانوم پیر شماره 1 هم به علامت تایید سرشون رو تکون می دادند و خطاب به خانوم پیر شماره 2 گفتند: خوب شد من شما رو دیدم وگرنه می رفتم گم می شدم.

من همین جوری داشتم پرپر می زدم.گفتم بابا!خانوم جون!من بیست ساله اینجا زندگی می کنم همه ی این دور و ور ها رو می شناسم اصلا پل مدیریت بانک نداره.بیاین من خودم تا دم در بانک می برمتون.خانوم پیر شماره 2 گفتند:بی خود می گه به حرفش گوش نکنی ها.من خودم می برمت.

خلاصه از ما اصرار و از خانوم های سالمند انکار تا اینکه رسیدیم ایستگاه.برای آخرین بار به حالت خواهش پرسیدم:خانوم با من نمی یاین؟!خانوم پیر شماره 2 جواب داد:نه خودم می برمش.جوابی نداشتم غیر از اینکه به خدا سپردمشون.دیگه خودتون تا آخر قصه برید...

فکر کن این همه سال می ری درس می خونی،شونصد سالم یه جا زندگی کردی بعد همین جوری یکی تو اتوبوس بهت بگه این بی خود می گه هیچی حالیش نیست.تمام اتوبوسم نگات کنند و بهت بخندند.اَ اَ اَه خیلی حرفه ها!

البته مورد من خیلی خوب بودها یکی از دوستای من سال آخر پزشکیه توی یه درمانگاه طرحش رو می گذرونه.یه آقای پیری بهش گفته بود من 70 سال از خدا عمر نگرفتم که توی جوجه بیای به من بگی داروهام رو چه جوری باید مصرف کنم.بعد هم به سرپرستار گفته بودند دیگه هیچ کی نبود این بچه رو گذاشتید جای دکتر!




کلمات کلیدی :

تمام دنیا برای تو باد!

ارسال‌کننده : مریم در : 86/7/4 12:35 عصر

«عاشقانه هایم برای تو باد! نشانه هایم عاشقانه برای تو باد!» این را هزار هزار بار از تو شنیده ام ولی... .

وقتیکه بودن و نفس کشیدن معجزه ی هر ثانیه ی زندگی من است،چگونه بگویم من را فراموش کرده ای؟

یک شب که بی بهانه دلم بهانه می گیرد؛یک شب که گوشه ی چشمم بی هیچ خاری می سوزد؛یک شب که... نگو چه بسیار از این شب ها گذراندی ولی....

بگذار من بگویم.در تمام آن شب ها دوباره باور کردم که تو هنوز آنجایی.راست می گویی.من نبودم.من آنجا را ترک کردم. ولی من هنوز یادم نرفته است.در تمام این سالها سنگینی آغوشت را بر روی قلبم حس می کردم.پرسیدم:«چرا؟» گفتی:«هر عاشقی عشقش را تنگ در آغوش می گیرد.» گفتم:«اما من خسته شدم.دیگر طاقت ندارم.» گفتی:«هر عاشقی عشقش را تنها برای خودش می خواهد.» می خواستم بگویم این عشق است یا...

هنوزم یادم نمی ماند که تو زودتر از من تمام حرفهایم را می خوانی.تو حیا کردی.چیزی نگفتی.نگفتی:«بد بخت!تو چه بودی؟چه هستی؟ اگر من رهایت کنم در تنهاییت می میری.اگر من رهایت کنم دیگر چه کسی صداقت تو را باور می کند؟چه کسی رازهایت را برایت حفظ می کند؟چه کسی به درد و دل هایت گوش می دهد؟مگر چه بودی که امروز اینگونه عشق من را در میان شعله های غرورت می سوزانی و اینگونه بی وفایی می کنی.»تو هیچ نگفتی.اما باز هم برایم پیغام ها فرستادی.من نخوانده همه را پاره کردم.صدایم کردی.دست هایم را بر روی گوشهایم گذاشتم.عاشقانه هایت را به من نمایاندی.چشم هایم را فرو بستم.اما هنوزم عنان اشک هایم زود از دستم در می رود.حتی وقتیکه در خوابم.

راستش را بخواهی ترسیدم دست از روی گوشهایم بر دارم،چشمهایم را باز کنم.ترسیدم دیگر نبینم،دیگر نشنوم.ولی باز هم این اشکها... قطره قطره فرو می ریزند ولی عمیق ترین شکافها را در سخت ترین سنگها می آفرینند.من دوباره مغبون این اشکها شدم.دست بر روی قلبم گذاشتم.تو نرفته بودی.جای من را هم به دیگری نداده بودی.

می خندم.تو هم می خندی.به من می گویی اینجا همیشه جای تو خالی است.من نفس می کشم.ضربان قلبم را،عبور خون از میان رگهای خشکیده ام را حس می کنم.عاشقانه هایت،نشانه های عاشقانه ات را باور می کنم.

یا ایُّها الذینَ ءَامَنوا اسْتَجیبُوا للهِ لِلرَّسولِ اِذا دَعاکم لِما یُحْییکُمّ و اعّلَمُوا اَنَّ اللهَ یَحولُ بَیْنَ الْمَرْءِ و قَلْبِهِِ و أَنَّهُ إِلَیْهِ تُحْشَرُوْنَ

انفال/24

پ.ن:حرف دل بود که قلمبه شده بود.




کلمات کلیدی :

<      1   2   3